Sayfalar

STEM

STEM; Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır.STEM eğitiminin temelinde; öğrencileri içerik öğrenmekten daha çok sorgulamaya, araştırma yapmaya, üretime ve yeni buluşlar yapmaya yönlendirme vardır.
Bu eğitim modelinin amacı  öğrenciye 21.yüzyıl becerilerini kazandırmak.Yani öğrenci problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcılık, sorgulama gibi becerileri bu süreçte kazanıyor.  
          

STEM Eğitiminde Öğretmenlerden beklenenler
1.     Öğretmen yol gösterici olmalı
2.     STEM ile ilgili eğitimlere katılmalı ve yenilikleri takip etmeli
3.     Öğrenmeyi, yaratıcılığı ve işbirliğini teknoloji kullanarak geliştirmeli
4.     Okul yönetimi ile koordineli bir şekilde çalışmalı
5.     STEM etkinlikleri organize etmeli ve geliştirmeli
6.     STEM eğitimi etkinlileriyle ilgili sonuçları ve aktiviteleri sosyal medya üzerinden paylaşmalı (Kearney, 2015)

http://www.scientix.eu/ adresinden Avrupa'da uygulanmış örnekleri inceleyebilir,derslerinizde kullanabilirsiniz.

          Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü'nün hazırlamış olduğu "STEM Eğitimi Öğretmen El Kitabında" STEM eğitiminin  tanımı yapılmış , STEM yaklaşımının okul ve sınıf ortamında nasıl uygulanabileceği  açıklanmıştır.


          Stem konusunda Muş Alparslan  Üniversitesi  Öğretim Görevlisi Dr.Bekir YILDIRIM'ın  Teoriden Pratiğe Stem Eğitimi Uygulama Kitabı 1 ve genişletilmiş 2.baskı kitaplarını incelemenizi tavsiye ederim.Dr.Bekir YILDIRIM doktora tezini  stem eğitimi üzerine yapmıştır ve bu konuda pek çok makalesi yayınlanmıştır.Kitapta Stem eğitiminin ortaya çıkmasından günümüze kadar gelişimi,Stem eğitiminde Öğretme ve öğrenme süreçleri,stem uygulama örnekleri ve  ders planları yer almaktadır.Kitapta  STEM eğitiminde  göze çarpan hatalardan da bahsedilmiştir.Örneğin;
• STEM uygulamaları ile tasarım temelli öğrenme uygulamalarının karıştırılması, 
• STEM eğitimini sadece fen ve matematik öğretmenlerinin alması gerektiğinin düşünülmesi, 
• Fen deneylerinin STEM eğitimi şeklinde algılanması, 
• Sadece iki disiplinin entegre bir şekilde verilmesinin yeterli görülmesi, 
• Robotik ve kılavuzlar yardımı ile yapılan çalışmaların STEM uygulaması olarak değerlendirilmesi.
Kitapta; bu hatalar dikkate alınarak STEM eğitimi ile ilgili doğru bilinen yanlışları ortaya çıkarmak ve bu yaklaşımla ilgilenenlere yol göstermek amaçlanmıştır. 

1 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil