Bu
eğitim modelinin amacı öğrenciye 21.yüzyıl
becerilerini kazandırmak.Yani öğrenci problem çözme, eleştirel
düşünme, yaratıcılık, sorgulama gibi becerileri bu süreçte kazanıyor.
STEM Eğitiminde
Öğretmenlerden beklenenler
1. Öğretmen yol gösterici olmalı
2. STEM ile ilgili eğitimlere katılmalı ve yenilikleri
takip etmeli
3. Öğrenmeyi, yaratıcılığı ve işbirliğini
teknoloji kullanarak geliştirmeli
4. Okul yönetimi ile koordineli bir şekilde
çalışmalı
5. STEM etkinlikleri organize etmeli ve
geliştirmeli
6. STEM eğitimi etkinlileriyle ilgili
sonuçları ve aktiviteleri sosyal medya üzerinden paylaşmalı (Kearney, 2015)
http://www.scientix.eu/ adresinden Avrupa'da uygulanmış örnekleri inceleyebilir,derslerinizde kullanabilirsiniz.
Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel
Müdürlüğü'nün hazırlamış olduğu "STEM Eğitimi Öğretmen El Kitabında" STEM eğitiminin tanımı yapılmış , STEM yaklaşımının okul ve sınıf ortamında nasıl
uygulanabileceği açıklanmıştır.
Stem konusunda Muş Alparslan Üniversitesi
Öğretim Görevlisi Dr.Bekir YILDIRIM'ın Teoriden Pratiğe Stem Eğitimi
Uygulama Kitabı 1 ve genişletilmiş 2.baskı kitaplarını incelemenizi tavsiye
ederim.Dr.Bekir YILDIRIM doktora tezini stem eğitimi üzerine yapmıştır ve bu
konuda pek çok makalesi yayınlanmıştır.Kitapta Stem eğitiminin ortaya
çıkmasından günümüze kadar gelişimi,Stem eğitiminde Öğretme ve öğrenme
süreçleri,stem uygulama örnekleri ve ders planları yer almaktadır.Kitapta STEM eğitiminde göze çarpan hatalardan da bahsedilmiştir.Örneğin;
• STEM uygulamaları ile tasarım temelli öğrenme uygulamalarının karıştırılması,
• STEM eğitimini sadece fen ve matematik öğretmenlerinin alması gerektiğinin düşünülmesi,
• Fen deneylerinin STEM eğitimi şeklinde algılanması,
• Sadece iki disiplinin entegre bir şekilde verilmesinin yeterli görülmesi,
• Robotik ve kılavuzlar yardımı ile yapılan çalışmaların STEM uygulaması olarak değerlendirilmesi.
Kitapta; bu hatalar dikkate alınarak STEM eğitimi ile ilgili doğru bilinen yanlışları ortaya çıkarmak ve bu yaklaşımla ilgilenenlere yol göstermek amaçlanmıştır.
• STEM uygulamaları ile tasarım temelli öğrenme uygulamalarının karıştırılması,
• STEM eğitimini sadece fen ve matematik öğretmenlerinin alması gerektiğinin düşünülmesi,
• Fen deneylerinin STEM eğitimi şeklinde algılanması,
• Sadece iki disiplinin entegre bir şekilde verilmesinin yeterli görülmesi,
• Robotik ve kılavuzlar yardımı ile yapılan çalışmaların STEM uygulaması olarak değerlendirilmesi.
Kitapta; bu hatalar dikkate alınarak STEM eğitimi ile ilgili doğru bilinen yanlışları ortaya çıkarmak ve bu yaklaşımla ilgilenenlere yol göstermek amaçlanmıştır.
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil